دکتر-علی-جعفری

تهران ، انتهای بلوار کشاورز ، بیمارستان امام خمینی ،جنب داروخانه کخ ، پ 386

آدرس مطب

02166575275 - 02166575274

تلفن مطب

بهترین جراح تومور نخاعی در تهران

مقدمه در رابطه با بهترین جراح تومور نخاعی در تهران

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با بهترین جراح تومور نخاعی در تهران صحبت کنیم. تومور نخاعی یک بیماری بسیار بدخیم می باشد که در صورت درمان نشدن ممکن است فرد را با مشکلات بسیار زیادی مواجه نماید.

در نتیجه تشخیص  درست و به موقع این بیماری و درمان سریع آن نکته مهم و حائز اهمیتی می باشد. پس اگر قصد دارید در رابطه با این بیماری و در رابطه با بهترین جراح تومور نخاعی اطلاعاتی به دست آورید بهتر است تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

 

تومور نخاعی چیست؟

قبل از اینکه در رابطه با بهترین جراح تومور نخاعی در تهران اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم بهتر است در رابطه با این بیماری صحبت کنیم. می‌ توان گفت تومور نخاعی یک بیماری بسیار بدخیم می‌ باشد که ممکن است افراد را درگیر نماید. همچنین می‌ توان گفت بدترین اتفاقی که ممکن است در نخاع تاثیرات منفی زیادی بگذارد ایجاد تومور نخاعی است. تومور ها جزو ضایعه هایی می باشند که در قسمت های مختلف بدن مانند نخاع، ستون فقرات، مغز، دست و پا و … ممکن است به وجود بیایند.

این تومور ها انواع مختلفی دارند و می توان آن ها را به تومور های بدخیم، خوش خیم و سرطانی تقسیم بندی نمود. به وجود آمدن این تومور ها می توانند تاثیرات مخربی بر روی عملکرد و فعالیت روزانه افراد بگذارند. پس درمان و تشخیص به موقع این تومور ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. اگر تومور ها از نوع بدخیم و سرطانی باشد بر روی سلامت بدن و جان افراد نیز تاثیر گذاشته و تهدید بزرگی به حساب می آیند. پس باید به سرعت اقدام‌ به درمان آن ها کرد.

 

دکتر علی جعفری

 

 

تومور های نخاعی می توانند بر روی قسمت هایی مانند استخوان های ستون فقرات، روی خود نخاع و رشته های عصبی، روی ربات های مهره ها و … به وجود بیایند. ممکن است این تومور ها از نوع غیر سرطانی و خوش خیم و یا از نوع سرطانی و بدخیم باشند. همچنین می توانند بر روی سلامت بدن افراد تاثیرات منفی بسیار زیادی بگذارند.

 

می توان گفت هر نوع این بیماری ممکن است عواقب بسیار بدی برای فرد به وجود آورد. به همین دلیل در صورت مشاهده کوچکترین علائمی باید در سریع ترین زمان ممکن به پزشک متخصص مراجعه کرده و درمان را شروع نمایید. متخصصین ستون فقرات می‌ توانند  تشخیص درست و به موقع داشته باشند و درمان را برای فرد شروع نمایند. این عارضه بسیار خطرناک و جدی است و به هیچ عنوان نباید در رابطه با آن کوتاهی کرد.

 

انواع تومورهای نخاعی

تومورهای نخاعی ممکن است از بافت‌های مختلف نخاعی تشکیل شده باشند و بر اساس این بافت‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی از انواع تومورهای نخاعی عبارتند از:

1- آستروسیتوم: تومورهایی هستند که از سلول‌های آستروسیتی (یک نوع سلول عصبی) نشأت می‌گیرند.

2- مننژیوم: این تومورها از بافت محافظت کننده مغز به نام مننژیوم نشأت می‌گیرند.

3- اپندیموم: تومورهایی هستند که از سلول‌های غشائی نخاعی نشأت می‌گیرند.

4- تومورهای نخاعی خوش‌خیم: این تومورها غالباً به صورت خوش‌خیم رشد می‌کنند، یعنی به پایداری می‌رسند و تشخیص آن‌ها به سادگی ممکن است.

5- تومورهای نخاعی بدخیم: این تومورها به شدت خطرناک هستند و می‌توانند منجر به علائم مشکل‌باری شود.

6- لوسمی: یک نوع سرطانی که در خون و سلول‌های نخاعی شروع می‌شود.

7- متاستاز: تومورهایی که از انتقال سلول‌های سرطانی از جای دیگری در بدن به نخاع شکل می‌گیرند.

 

جراح-تومور-نخاعی-در-تهران

علائم تومور نخاعی

تومورهای نخاعی می‌توانند علائم و نشانه‌های زیادی را ایجاد کنند. برخی از علائم شایع شامل:

  1. درد: درد شدید در قسمت پایینی پشت، کمر، گردن و سر؛ همچنین درد در بازو، پا و گردن به علت تحریک یا فشار بر روی عصب‌هایی که از نخاع خارج می‌شوند، ممکن است نشان دهنده تومور نخاعی باشد.
  2. اختلالات حرکتی: کاهش حساسیت، ضعف یا فلج در بازوها یا پاها؛ کاهش توانایی حرکتی و هماهنگی حرکات.
  3. اختلالات حسی: کاهش یا نقص حس در قسمت‌های مختلف بدن؛ احساس سوزش، غریزه‌ای، طنابی، خز و خارش.
  4. اختلالات صوتی و گفتاری: تغییرات در طنین صدا، قطع شدن صدا، مشکل در صحبت کردن و یا نطق.
  5. اختلالات سوختگی: علائم شامل تاری دید، دوبین شدن، افزایش حساسیت به نور، درد سر و سرگیجه می‌تواند نشانه‌های تومور نخاعی باشد.
  6. اضطراب و افسردگی: برخی بیماران با تومورهای نخاعی احساسات افسردگی و اضطراب قوی دارند.

 

راه تشخیص تومور های نخاعی

تشخیص تومورهای نخاعی با استفاده از چندین روش مختلف صورت می‌گیرد. در اینجا به برخی از این روش‌ها اشاره خواهم کرد:

  1. اسکن MRI: این روش با استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی، تصاویر دقیق از ساختارهای داخلی بدن فراهم می‌کند. با استفاده از MRI می‌توان تومورهای نخاعی را شناسایی کرده و مشخص کرد که آیا آنها خوش‌خیم هستند یا بدخیم.
  2. تست CT : با استفاده از تست CT نیز می‌توان تومورهای نخاعی را شناسایی کرد. این روش با استفاده از پرتودهی ایکس، تصاویر جزئی از ساختارهای داخلی بدن فراهم می‌کند.
  3. بیوپسی: در برخی موارد، بیوپسی (برداشتن نمونه بافت از تومور) لازم است تا نوع تومور و خوش‌خیمی یا خبیث بودن آن مشخص شود.
  4. آزمایش خون: آزمایش خون می‌تواند در تشخیص تومورهای نخاعی کمک کند. برخی تومورهای نخاعی باعث افزایش سطح هورمون‌های خاص در خون می‌شوند و این می‌تواند به عنوان نشانگر وجود تومور در نخاع بکار رود.

 

انواع روش‌های جراحی تومور نخاعی

درمان تومورهای نخاعی متناسب با میزان و ناحیه آسیب  دیده متفاوت است و در برخی موارد با استفاده از دارو درمانی، التهاب ناشی از تومور نخاعی کاهش پیدا می‌کند. اما در موارد شدید، جراحی برای برداشتن تومور نخاعی الزامی است.

 

دارو درمانی

درمان دارویی به منظور کاهش التهاب ناشی از جراحی و پرتودرمانی برای تومورهای نخاعی انجام می‌شود.

 

جراحی از نوع بسته

آمبولیزاسیون، یک روش جراحی بسته برای برداشتن تومورهای نخاعی است که توسط مسدود کردن کانال تغذیه تومور از رگ‌های خونی، از خونریزی رگ‌ها جلوگیری می‌کند.

 

جراحی از نوع بسته باز

جراحی از نوع باز به منظور برداشتن تومورهای نخاعی انجام می‌شود و جراح مغز و اعصاب با استفاده از دو روش جراحی، به نام کیفوپلاستی و دکمپرشن، اقدام به جراحی ستون فقرات می‌کند.

 

کایفوپلاستی

کایفوپلاستی (Kyphoplasty) یک روش جراحی است که برای درمان شکستگی استخوانی در قسمت فلج‌کننده پشتی انجام می‌شود. این شکستگی معمولاً به علت ضعف و ناتوانی استخوان‌ها در افراد مسن و به دلیل بیماری‌هایی مانند اوستئوپوروز (Osteoporosis) رخ می‌دهد.

در این روش جراحی، یک کیت با دو سرشار از ماده آرماتیس که از پیش تهیه شده، از طریق یک برش کوچک وارد شکستگی استخوانی می‌شود. سپس ماده آرماتیس به صورت مایع درون استخوان قرار می‌گیرد و سریعاً به صورت جامد تبدیل می‌شود. با انجام این روش، استخوان شکسته تثبیت شده و درد و علائم دیگر شکستگی کاهش می‌یابد.

 

دکمپرشن

دکمپرشن معمولا به معنای کاهش فشار در ستون هوایی لگن و منطقه کمر استفاده می شود. این روش به عنوان یک درمان برای کمک به کاهش درد و التهاب ناشی از فشار بر روی ریشه عصب‌ها و بافت‌های نرم در منطقه کمر استفاده می‌شود.

 

پرتو درمانی

پرتودرمانی درمانی موثر برای برخی تومورها است، که می‌تواند بر نخاع و ستون فقرات تأثیر بگذارد. پرتوهای پرانرژی تومور را برای از بین بردن یا کاهش رشد سلول های سرطانی هدف قرار می‌دهند.

شیمی درمانی

شیمی درمانی، به صورت خوراکی یا از طریق تزریق داخل وریدی، ممکن است برای از بین بردن سلول های سرطانی پس از جراحی و یا پرتودرمانی تجویز شود.

 

بهترین-جراح-تومور-نخاعی-در-تهران

 

بررسی ویژگی های بهترین جراح تومور نخاعی در تهران

یکی از مهمترین ویژگی‌ های بهترین جراح تومور نخاعی در تهران مهارت و تجربه بالای آن می باشد. از دیگر ویژگی های یک جراح بسیار عالی به روز بودن آن می باشد. جراح ها باید با تکنیک های روز دنیا آشنایی داشته باشند و همواره خود را به روز نگه دارند. اطلاع داشتن از مقالات روز دنیا و روش های درمان یک نکته بسیار مهم است.

همچنین یک جراح مغز و اعصاب بسیار حاذق باید از تکنیک های بسیار جدید جراحی مطلع باشد و این تکنیک ها و دوره های آن را گذرانده باشد. تشخیص درست بیماری نیز یکی دیگر از ویژگی‌ های جراح تومور نخاعی در تهران می باشد. برای داشتن یک تشخیص بسیار مناسب و سریع باید معاینه کامل از فرد بیمار انجام شود. پس داشتن صبوری در هنگام معاینه از نکته‌ های دیگر پزشک حاذق است. یک پزشک با تجربه باید بتواند تمام علائم و تصاویری که از بیمار موجود است  را با دقت و صبوری بررسی نماید.

 

رضایت بالای مراجعین یکی دیگر‌ از ویژگی‌ هایی می باشد که شما می توانید تشخیص دهید که پزشک مربوطه از تبحر بالایی برخوردار است. هرچقدر افراد و بیمارانی که به این پزشک مراجعه می کنند رضایت بالایی داشته باشند و میزان درمان شده ها بالا باشد می توان گفت پزشک مربوطه جزو بهترین پزشک ها در زمینه تخصص خود می باشد.

 

جمع بندی در رابطه با بهترین جراح تومور نخاعی در تهران

در مطالب بالا ویژگی های بهترین پزشک جراح تومور نخاعی در تهران را عنوان کردیم. شما با بررسی این ویژگی ها می توانید متوجه شوید که پزشک مورد نظر دارای تبحر و تخصص بالایی است. برای درمان این بیماری بهره گرفتن از پزشک متخصص و با تجربه و حاذق جزو الزامات می باشد.

بهترین پزشک جراح تومور نخاعی در تهران با داشتن تمام ویژگی هایی که ذکر شد می‌تواند این مشکل و بیماری را در سریعترین زمان ممکن تشخیص داده و روش های بسیار عالی و مناسب برای درمان آن را ارائه دهد. بهترین پزشکان در این زمینه با داشتن تجربه و مهارت بسیار  بالا توانستند تومور های نخاعی را جراحی کرده و مریض را از مرگ حتمی نجات دهند.

 

اگر شما نیز با علائم تومور ها مواجه شده اید باید در سریع ترین زمان ممکن به بهترین جراح تومور نخاعی در تهران مراجعه کرده و بیماری خود را تشخیص دهید. بعد از متوجه شدن و مشخص شدن بیماری باید نوع تومور موجود بر روی ستون فقرات شما تشخیص داده شود.  همچنین درمان هایی که برای فرد بیمار مشخص می شوند بنا به تشخیص پزشک معالج می باشند. این درمان‌ ها می‌تواند با توجه به شرایط جسمانی فرد و نوع تومور آن مشخص شود.

امید است در این مقاله توانسته باشید اطلاعات بسیار سودمندی در رابطه با بهترین جراح تومور نخاعی در تهران به دست آورده باشید. همچنین بتوانید در صورت بروز کوچکترین علائمی بیماری خود را در سریعترین زمان ممکن تشخیص داده و از وجود پزشکان حاذق و باتجربه در شهر تهران بهره ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *