دکتر-علی-جعفری

تهران ، انتهای بلوار کشاورز ، بیمارستان امام خمینی ،جنب داروخانه کخ ، پ 386

آدرس مطب

02166575275 - 02166575274

تلفن مطب

 بررسی جراحی انحراف ستون فقرات

بررسی جراحی انحراف ستون فقرات

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با جراحی انحراف ستون فقرات اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. اگر شما نیز با مشکل انحراف ستون فقرات مواجه هستید بهتر از تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. زیرا قصد داریم اطلاعات بسیار سودمندی در این زمینه به شما ارائه دهیم.

 

 

دکتر علی جعفری

 

انحراف ستون فقرات

قبل از  بررسی جراحی انحراف ستون فقرات بهتر است در رابطه با نشانه هایی که این مشکل برای افراد ایجاد می کند اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. این اطلاعات سبب می‌ شوند که اگر شما با این مشکل مواجه هستید زودتر به وجود آن پی ببرید. هرچقدر افراد در رابطه با مشکلات جسمی خود آگاهی داشته باشند زودتر و بهتر می توانند به وجود آن پی برده و درمان را انجام دهند.

 

اولین نشانه های معمول انحراف ستون فقرات هم ارتفاع نبودن شانه ها می باشد. جلوتر بودن یک شانه نشانه دیگر، هم ارتفاع نبودن مفصل‌ های لگن، هم اندازه نبودن پاها، برجسته تر بودن دنده های یک سمت، قابل مشاهده بودن انحراف ستون فقرات از پشت، جلوتر قرار گرفتن سر از بدن، متمایل بودن بیمار به یک سمت و … نیز جزو علائمی می باشند که کسانی که با این مشکل مواجه هستند آن را همراه خود دارند.  با وجود یکی از این علائم  باید به بیماری اسکولیوز شک نمایید. البته برای تشخیص کامل بهتر است افراد به متخصصین و پزشکان با تجربه در این زمینه مراجعه نمایند.

 

انحراف در افرادی که دچار این بیماری هستند بسیار کم بوده و می‌ توان گفت کمتر از ۱۰ درجه می باشد. افرادی که انحراف  ۱۰ تا ۲۰ درجه در ستون فقرات خود دارند دچار بیماری اسکولیوز خفیف می باشند. البته بدن می تواند تغییرات ناشی از این بیماری را جبران نماید. افرادی که با این بیماری مواجه هستند تا حدود بسیار زیادی تاثیرات آن را بر روی عملکرد روزانه خود نخواهند دید.

 

جراحی انحراف ستون فقرات یک عمل بسیار پیچیده می باشد. هدف پزشک از این جراحی تغییر شکل ستون فقرات در افراد است. افرادی که با مشکلات تغییر شکل ستون فقرات مواجه هستند همواره زندگی پر از درد دارند.

این بیماری و ناهنجاری سبب می شود که افراد همیشه از کیفیت زندگی مطلوبی برخوردار نباشند. این عمل ویژگی ها و مزیت های بسیار زیادی دارد. می تواند باعث جلوگیری از پیشرفت انحنا در افراد شود. افرادی که از بچگی با این مشکلات مواجه هستند با انجام این عمل می‌ توانند از بروز و پیشرفت گرفتن آن در بزرگسالی جلوگیری کنند.

 

 

 

انحراف-ستون-فقرات

 

 

 

بیشتر بخوانید : تنگی کانال نخاعی چیست؟

عوارض عمل جراحی انحراف ستون فقرات

بیشتر پزشکان این عمل جراحی را زمانی به افراد توصیه می‌ کنند که انحرافات ستون فقرات بیش از ۴۰ درجه رسیده باشد و پیشرفت این بیماری و ناهنجاری در بدن افراد همراه باشد. جراحی انحراف ستون فقرات بستگی به نوع ناهنجاری افراد دارد. این عمل می‌ تواند به صورت قدامی از جلو و یا به صورت خلفی از پشت انجام شود. انجام این عمل و انجام آن بستگی به تشخیص پزشک مربوطه دارد. بهتر است قبل از هر اقدامی به چند پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

 

جراحی انحراف ستون فقرات نیز مانند دیگر جراحی ها ممکن است با عوارض و سختی های روبرو باشد. اما امروز این عوارض بسیار کمتر شده است و افرادی که آن را انجام می دهند می توانند بدون هیچ نگرانی در رابطه با این عوارض به زندگی خود ادامه دهند. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی هنوز هم انجام این عمل ممکن است با مشکلاتی نظیر عفونت، جوش نخوردن ستون، فقرات درد بسیار زیاد، فلج شدن همراه باشد.

 

می توان گفت بهبودی پس از جراحی اسکولیوز نسبت به جراحی های دیگر سخت و دشوار می‌ باشد. این عمل ممکن است تنها راه افراد برای درمان انحراف ستون فقرات باشد. اما انتخاب پزشکی که افراد این عمل را به آن بسپارند نکته بسیار مهم و کلیدی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشند. اگر پزشکی که افراد آن را انتخاب می‌ کنند از تبحر و تخصص بالایی برخوردار نباشد ممکن است این مشکلات در افراد بعد از انجام عمل جراحی بسیار بیشتر و شدیدتر خود را نشان دهند.

 

 

بررسی زندگی بیماران بعد از انجام این عمل جراحی

 

افرادی که عمل جراحی انحراف ستون فقرات را انجام می‌دهند و بعد از انجام این عمل دارای زندگی بسیار با کیفیت تر خواهند شد. البته این موضوع بستگی به تبحر پزشک و تخصص او دارد. همچنین افراد بعد از انجام این عمل جراحی باید مراقبت های لازم را انجام دهند تا بتوانند عوارض این عمل را به حداقل برسانند. البته در نظر داشته باشید افراد بسیار زیادی نمی توانند از پس هزینه های مرتبط با این عمل بر بیایند.

 

بیماری اسکولیوز یک بیماری پیشرونده می باشد و هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. این عمل جراحی می تواند این بیماری را تا حدود بسیار زیادی بهبود بخشد و تا حدودی پیشرفت آن را کند نماید. اما باید در نظر داشته باشید که این بیماری ممکن است به مرور زمان و تا پایان عمر افراد نیز افزایش پیدا کرده و رشد کند.

 

عمل-جراحی-انحراف-ستون-فقرات

 

 

 

بیشتر بخوانید : بررسی شکستگی ستون فقرات و درمان آن

 

 

جمع بندی در رابطه با جراحی انحراف ستون فقرات

تمام افراد اعتقاد دارند که جراحی انحراف ستون فقرات یک راه قطعی و درمان پایانی برای این مشکل می باشد. اما باید در نظر داشته باشید که این روش درمان قطعی برای انحراف ستون فقرات نیست و این انحراف ممکن است به مرور زمان و با افزایش سن افراد نیز بیشتر شود. از عوارض بسیار مهم در این عمل معمولا از دست دادن خون بیش از حد می باشد. البته اگر پزشکی که افراد انتخاب می کنند و خود را به او می سپارند فردی حاذق باشد می توانند با کمترین عوارض این عمل جراحی را به صورت موفقیت آمیز به پایان برسانند.

 

روش های دیگری غیر از جراحی برای درمان این مشکل وجود دارد که پزشک می‌ تواند با توجه به شرایط و مشکلات و ناهنجاری های موجود یکی از این روش ها را انتخاب کند. می توان گفت یکی از پرکاربردترین روش هایی که برای درمان این مشکل وجود دارد انجام فیزیوتراپی و ورزش درمانی است. اگر افراد بتوانند به صورت مرتب در جلسات فیزیوتراپی شرکت کنند می توانند تا حدود بسیار زیادی از پیشرفت این بیماری جلوگیری کنند و درد های ناشی از انحراف ستون فقرات را در قسمت کمر خود به حداقل برساند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *